• atrandamekartu@gmail.com

Atrandame kartu

  • Pradinis
  • Skaitiniai
  • Patirties istorija
  • Skaitoma knyga
  • Vienos sesijos terapija
  • Dalinamės
  • Apie mane
Pradinis

Žmogaus elgesys internete. Kaip daryti poveikį?

Bal2
  • Atrandame kartu
  • 0
  • Skaitiniai

Žmogaus elgesys internete. Kaip daryti poveikį?

 
 Vykstant greitai technologijų kaitai, neišvengiamai paliečiamos įvairios žmogaus gyvenimo sritys. Technologijos sudaro galimybes vystyti verslą, skatina socialinius, kultūrinius, ekonominius, švietimo bei kitų sričių pokyčius. Internetas šioje kaitoje suteikia galimybę patenkinti tokius žmogaus poreikius kaip socialinio pripažinimo, socialinės paramos, susietumo, priklausymo ir vis labiau tampa nepakeičiama komunikacijos, informacijos paieškos, pramogų priemone. Ir nors naudojimasis interneto suteikiamomis galimybėmis ne visada būna kryptingas, internetinėje erdvėje žmogus gali pajausti visišką laisvę, mokytis, tyrinėti, rasti informaciją ir kt.

 Kasdien naudodamiesi internetu, socialiniais tinklais mes retai kada susimąstome, jog šis procesas dažnai yra kryptingas ir pagrįstas tam tikrais dėsningumais. Vienu svarbiausiu iš jų yra tai, jog naudojimasis internetu mums atrodo paprastas, priimtinas ir naudingas. Būtent tai ir lemia mūsų elgesį.

 Remdamiesi tuo, mokslininkai siekė išsiaiškinti, o kas dar svarbu suprantant žmogaus elgesio internete ypatumus. Pirminė šio tikslo idėja sieta su pirkimu ir žiniomis, kas skatina žmogų pirkti (prekes/paslaugas, grįžti į patikusį puslapį ir pan.) internete, o juo labiau, pirkti pakartotinai.

 George bei Shih, analizuodami vartotojų elgesį internete bei remdamiesi Apsvarstyto elgesio teorija (angl. Theory of reasoned action) teigė, jog naudojimosi internetu elgesys pasireiškia priklausomai nuo intencijų (t.y. ketinimų – noro ir turimo tikslo) jį demonstruoti. Tuo tarpu intencijas lemia subjektyvus vertinimas, nuostatos bei normos. Tai reiškia, kuo labiau žmogus mano, kad naudojimasis internetu yra priimtinas, leidžiantis pajusti malonias emocijas, tuo dažniau pasireikš ir jo naudojimo elgesys (t.y. pirkimas, žaidimai ir pan.). Ir tai viskas?

 Ne, dar reikia pagalvoti apie lūkesčius. Internete žmogus naršo turėdamas tam tikrus lūkesčius ir kuo labiau tie lūkesčiai yra patenkinami, tuo žmogus įžvelgia didesnę naudą, patiria teigiamas emocijas ir dažniau kartoja tam tikrą elgesį (pvz. perka, lankosi puslapyje ir pan.) (Lūkesčių patvirtinimo modelis informacinių technologijų kontekste, angl. Expectation-Confirmation Model in the context of IT).

 Na ir apjungus aptartus požiūrius, sukurtas Išplėstinis modelis. Juo palaikoma idėja, kad visus minėtus modelius vienija tam tikri panašumai, tokie kaip suvokiamas naudingumas, naudojimosi technologijomis paprastumas, nuostatos, emocinis sužadinimas (pasitenkinimas), intencijos.

 Taigi, siekiant daryti poveikį, kuriant bendraminčių būrį, pirmiausia, naudinga prisiminti šias mokslu pagrįstas išvadas, taip pasitikrinant savo strategiją. Kita vertus, žvelgiant iš vartotojo pusės, šios įžvalgos yra svarbios dėl didesnio sąmoningumo vystymo suprantant, kad  pasiūlymai, funkcijos ir pan. yra skirti ne tik mūsų patogumui, tačiau ir tam tikram „žaidimui“ su vartotoju.





  • Parengta pagal:
  • Frangos, C. C., Frangos, C. C., & Sotiropoulos, I. (2011). Problematic Internet Use Among Greek University Students: An Ordinal Logistic Regression with Risk Factors of Negative Psychological Beliefs, Pornographic Sites, and Online Games. Cyberpsychology, behavior, and social networking, 14 (1-2), 51-58.
  • George, J. F. (2004). The Theory of Planned Behavior and Internet Purchasing. Internet Research, 14 (3),198-212.
  • Hong S., Thong, J.Y.L. and Tam, K.Y. (2006) Understanding Continued Information Technology Usage Behavior: A Comparison of Three Models in the Context of Mobile Internet. Decision Support Systems, 42, 1819-1834.
  • Shin, H. P. (2004). Extended technology acceptance model of internet utilization behavior. Information and Management, 41 (6), 719 – 729.

    Įrašo iliustracija
  • Photo by Bench Accounting on Unsplash

fb-share-icon

Post navigation

← Robert Rowland Smith. Pusryčiai su Sokratu. Kasdienio gyvenimo folosofija
Socialinės medijos. Kas ir kodėl mus taip traukia? →

Apie Atrandame kartu

Peržiūrėti visus įrašus

Palikite komentarą

Atšaukti atsakymą

    Naujausi įrašai

  • Martin Buber. Dialogo principas II
  • Laurent Gounelle. Intuicija
  • Ar viduje kažkas yra?
  • J. J. Kreisman ir H. Straus. Aš nekenčiu tavęs! Nepalik manęs…Kaip geriau suprasti ribinę asmenybę
  • Tolerancijos langas: pagalba vaikams ir paaugliams

    Draugaukime socialiniuose tinkluose

Facebook
Facebook
fb-share-icon
YouTube
YouTube

Kalendorius

2022 m. gegužės mėn.
Pr A T K Pn Š S
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  
« Bal    

Archyvai

  • 2022 m. gegužės mėn.
  • 2022 m. balandžio mėn.
  • 2022 m. kovo mėn.
  • 2022 m. vasario mėn.
  • 2022 m. sausio mėn.
  • 2021 m. lapkričio mėn.
  • 2021 m. rugsėjo mėn.
  • 2021 m. rugpjūčio mėn.
  • 2021 m. liepos mėn.
  • 2021 m. birželio mėn.
  • 2021 m. gegužės mėn.
  • 2021 m. balandžio mėn.
  • 2021 m. kovo mėn.
  • 2021 m. vasario mėn.
  • 2021 m. sausio mėn.
  • 2020 m. gruodžio mėn.
  • 2020 m. lapkričio mėn.
  • 2020 m. spalio mėn.
  • 2020 m. rugsėjo mėn.
  • 2020 m. rugpjūčio mėn.
  • 2020 m. liepos mėn.
  • 2020 m. birželio mėn.
  • 2020 m. balandžio mėn.
  • 2020 m. kovo mėn.
  • 2020 m. vasario mėn.

Ieškoti

Socialiniai tinklai

Facebook
Facebook
fb-share-icon
YouTube
YouTube
Visos teisės saugomos © Atrandame kartu-2022
error: Turinys apsaugotas !!